tiistai 16. syyskuuta 2008

keventäjä pudottaa

Nythän ollaan siis jo syksyn puolella - eikö niin? Kesällähän on syöty ihan hyvin, ehkä liiankin. Minä en ainakaan ole muistanut sitä, että tarkoitus olisi laihtua myös kesällä. Jos ei sitten kesällä ihan niin orjallisesti noudattaen, niin sitten ainakin heti syksystä ryhtiliike.


Se ryhtiliike on jäänyt tekemättä. Minulla uusi työ tuo haasteet laihtumiselle, mutta yrittää pitäisi. Syödä monta kertaa päivässä, välipalaksi porkkanaa ja hedelmiä - juoda vettä. Jokapäivä syötäviä ruoka-aineitakin on 8 :pinaatti, jogurtti, tomaatti, porkkana, mustikka, mustat pavut, saksanpähkinä ja kaura. (Noora Dahmane, tohtori.fi 8 ruokaa joita tulisi syödä päivittäin )


Itse liityin Keventäjiin, tosin kesä on vietetty reilusti taukoa. Se alkoi taas - eilen. Kirjaan syömiseni, liikkumiseni - luen keskusteluja ja kirjoitan. Löysin tänään myös ilmaisen laihduttajan tukiryhmän, Pudottajat.

Itse en laihtumisessani usko mihinkään vippaskonsteihin. Syön tavallista ruokaa, tosin kevyemmin laittettuna. Pullaakin itselleni suon, aamulla ja iltapäivällä. Kaurapuuro Becel-silmällä maidon kera. Välipaloja aamupäivällä ja iltapäivällä, lounas, iltakahvit ja vielä iltateet näkkileipää narskuttaen. Ruokaa siis kuusi kertaa päivässä , minulle riittää yksi lämmin ruoka.


Liikkuva työ tosin tuo haasteensa. Ne "ilmaiset" hotellien tarjoamat ruokasetelit. Ne hotelli-illat. Ne huoltoasemien kahvileipätarjoilut -miksihän ei yleensä ole ihan peruspullaa ilmaan mitään "räämiä" ja wienertaikinaa - samoinkuin sämpylät on ämpätty täyteen kaikkea mahdollista, paksun voi/margariinikerroksen kera.


Liikuntakin on jotenkin jäänyt. Ehkä sitä sittenkin on sokerista, kun nuo kesän sateet ovat pitäneet sisällä. Uimahallikin oli kaksi kuukautta kiinni. Flunssakin oli kolme viikkoa. Mutta nyt ei ainakaan sada (ehkä sitten joskus lunta) - ja uimahallikin on auki sekä flunssa selätetty. Sykemittari siis käyttöön ja menoksi. (Sain itseni tänä aamuna väännettyä sauvakävelylenkille ennen töiden alkamista - ja olo oli mitä mahtavin lenkin jälkeen)


Mutta sen vaan sanon, että on se niin vaikeeta.

5 kommenttia:

ninni kirjoitti...

Voi hitsi taas noita kuvia :P''' Jopa tämän flunssaisen, makuaistittoman ruokahalu heräsi.

Vicki Li kirjoitti...

Täällä kans kuulutaan Keventäjän eli siipan tukiryhmään. Jospas ittekin laihtuisi samalla. Täällä siis puhuu Painonvartijoiden entinen kunniajäsen...

ritaHelinä kirjoitti...

Ninni, no toivottavasti ruokahalun herättelystä oli sulle hyötyä...

ehkä voin herkutella kuvin -jos jäis sitten syömättä :)

Vicki Li, meillä mies pienenee siinä sivussa - ja sillä on vähän helpompaa. Kaikkeahan sitä on tullut kokeiltua, Painonvartijoitakin. Sillä aloitettu, ja nyt sitten Keventäjissä jatketaan. Urakkaa on.

Mutta lienee pääasia, että on kutakuinkin hyvässä kunnossa, liikkuu ja huolehtii syömisestään. Siinä sitä sivussa sitten hiukan pienenee. Mitään kiirettä ei mulla ole, sillai hissukseen.

noeijoo/eicka kirjoitti...

Vaikeaa on, miten se onkin niin vaikeaa. Painon nouseminen taas ei lainkaan, helposti saa muutaman kilon lisää..

Minusta lomalla onnistuu helpoiten, kun ei tule ahmittua työpäivän jälkeen koko jääkaappia kerralla. Jaksaa tehdä salaatit ja marjarahkat, mikäs sen parempaa. Kalkkunaleikettä aina jääkaapissa ja oliiveja suolukaksi.

ritaHelinä kirjoitti...

Eicka, mulla meni ihan hyvin töissä, kun söin niitä välipaloja. Yleensä vielä juuri ennen kotiinlähtöä jotain pientä. Ettei tullut sitä kamalaa "jääkaappi-nopeasti-tyhjäksi" - oloa kotia tullessa.