lauantai 6. syyskuuta 2008

meikeillä vai ilman?

Keskustelua meikeistä ja hiukan meikittömyydestäkin Omenapuun alla, ihanista alusvaatteista bOheMiaN iTkuPiLLin bloggauksessa ja kommenteissa.
----
hiukan siistiytyneen meikkihyllyni kuvasin,
alusvaatteisiin en niinkään innostunut.
---
Meikkaan arkipäivisin. Silloin kun olen töissä - se kuuluu (minusta) työhöni. Yrittää ainakin näyttää huolitellummalta. Tapani meikata on yksinkertainen, ja lähes aina sama. Tärkein on ripsiväri & kajal, huulipuna ja tietenkin värivoide. Puuteri, jota nuorempana rakastin - sen tuoksua erityisesti, olen joutunut jättämään pois. Tuoksut ovat myös tärkeitä, hajuvettä käytän päivittäin.
---
Vapaalla, viikonloppuna ja kotitoimistipäivinä haluan olla ilman meikkiä. Mutta.
- kun lähden kaupungille tai vaikka ihan tuohon lähikauppaan, on aina se vaara, että tapaan asiakkaitani - ja hups, olenkin liian naturel.
---
Pitääkö minun edustaa työnantajaani myös vapaa-ajalla - vai saanko olla ihan rennosti sitä verkkari-minää, jota haluaisin vapaalla olla? Oletko törmännyt johonkin tärkeään työ-kontaktiisi, joka vapaalla onkin ulkonäöltään aivan jotain muuta verkkareissaan ja meikittömänä kuin jakkupuvussaan?
---
Ehkä sittenkin on kyse lähinnä siitä, kuinka varmaksi itsensä tuntee. Oli sitten meikattuna tai ei, hiukset järjestyksessä enemmän tai vähemmän. Itsetuntokysymyskö?
---
Tunnen naisia, jotka ovat todella upean näköisiä ilman meikkejäkin. Ehkä on kyse tottumuksesta myös, jos olen tottunut näkemään jonkun ilman meikkejä, ei asiaan kiinnitä huomiota. Mutta päivittäin meikkaavan näkeminen ilman meikkejä saattaa hiukan pysädyttää.
---
Onneksi kuitenkin kyse on vain aivan hippusenohuesta kerroksesta kasvoilla, tärkeintä on juuri se kaikki muu.

2 kommenttia:

Vicki Li kirjoitti...

Onnea uudelle kameralle, mullakin on Lumix, mutta simppelimpi malli.Siehän olet nyt ahkerasti postaillut. Mulla on ollut niin kiire viikko, että vasta tänään ehdin vähän postata. Millä ohjelmalla käsittelet noita kuviasi?

titu kirjoitti...

Vicki Li, mulla on taas näköjään ylituottamisen kausi. Flunssan jatkuessa yritän ottaa iisimmin, ja aikaa riittää.

Saas nähdä, onko mun kamera liian monimutkainen - no, on siinäkin ne helpot ominaisuudet ja kuvien laatu on parempi kuin mun nykyisessä halpis-pokkarissa.

Käsittelen kuvat Photoshop Elementsillä. Yrittämisen ja erehtymisen kautta. Kuvien käsittely on mielenkiintoista puuhaa, saa toteuttaa taiteellisuuttaan, kun piirtää/maalata ei osaa.